Micro (GTW)
De busjes waren voorzien van banken van geperst hout en hadden vouwdeuren, waarbij de voordeur werd bediend d.m.v. een stangenstelsel en de achterdeur werd elektropneumatisch bediend.
De busjes kenden veel mankementen en werden in de zomer van 1964 buiten dienst gesteld,
Gelderse Vervoer MaatscappijHet is meer dan 40 jaar geleden dat de GTW opging in de Gelderse Streekvervoer Maatschappij (GSM) en in 1957, 60 jaar geleden, reed voor het laatst de tram tussen Doetinchem en Doesburg. De GTW kwam voort uit de in 1881 opgerichte Geldersche Stoomtramweg Maatschappij (GStM). Sinds 1881 ontsloot de GStM met de stoomtram en vanaf 1923 met bussen de Achterhoek. In 1934 werd dit vervoer overgenomen door de GTW. Het bedrijf was gevestigd aan de Keppelseweg te Doetinchem. In 1977 werd de GTW verkocht aan de Nederlandse Spoorwegen en werd voortgezet onder de naam GSM.
Bron GTW
Voor de Stadsdienst in Deventer schafte de Geldersche Tramwegen(G.T.W.) in 1955 een vijftal microbusjes aan en stelde deze busjes in dienst tussen 08-04-1955 en 14-05-1965. De busjes waren voorzien van banken van geperst hout en hadden vouwdeuren, waarbij de voordeur werd bediend d.m.v. een stangenstelsel en de achterdeur werd elektropneumatisch bediend. De busjes kenden veel mankementen en werden in de zomer van 1964 buiten dienst gesteld, Gelderse Vervoer MaatscappijHet is meer dan 40 jaar geleden dat de GTW opging in de Gelderse Streekvervoer Maatschappij (GSM) en in 1957, 60 jaar geleden, reed voor het laatst de tram tussen Doetinchem en Doesburg. De GTW kwam voort uit de in 1881 opgerichte Geldersche Stoomtramweg Maatschappij (GStM). Sinds 1881 ontsloot de GStM met de stoomtram en vanaf 1923 met bussen de Achterhoek. In 1934 werd dit vervoer overgenomen door de GTW. Het bedrijf was gevestigd aan de Keppelseweg te Doetinchem. In 1977 werd de GTW verkocht aan de Nederlandse Spoorwegen en werd voortgezet onder de naam GSM. Bron GTW
Voor de Stadsdienst in Deventer schafte de Geldersche Tramwegen(G.T.W.) in 1955 een vijftal microbusjes aan en stelde deze busjes in dienst tussen 08-04-1955 en 14-05-1965. De busjes waren voorzien van banken van geperst hout en hadden vouwdeuren, waarbij de voordeur werd bediend d.m.v. een stangenstelsel en de achterdeur werd elektropneumatisch bediend. De busjes kende veel mankementen en werden in de zomer van 1964 buiten dienst gesteld, Eind september 1964 ging alles buiten dienst.
Voor de Stadsdienst in Deventer schafte de Geldersche Tramwegen(G.T.W.) in 1955 een vijftal microbusjes aan en stelde deze busjes in dienst tussen 08-04-1955 en 14-05-1965. De busjes waren voorzien van banken van geperst hout en hadden vouwdeuren, waarbij de voordeur werd bediend d.m.v. een stangenstelsel en de achterdeur werd elektropneumatisch bediend. De busjes kende veel mankementen en werden in de zomer van 1964 buiten dienst gesteld, Eind september 1964 ging alles buiten dienst.