In 1906 ontworpen door C.H. Peters. De architect ontwikkelde als rijksbouwmeester voor dit gebouwtype een eigen stijl, ook wel Postkantorengotiek genoemd. Deze stijl is te typeren als Neo-Renaissancistisch met erin opgenomen elementen uit de Gotische religieuze architectuur. Rechts naast de entree is een gietijzeren wapenschild bevestigd, ontworpen door Michiel de Klerk.
Dit perron was vroeger een postperron van de PTT (hun post service is overgegaan in PostNL). In de jaren 80 werd de post in Deventer gescheiden van het passagiersvervoer en werd er een apart perron met een spoor voor gemaakt. Dit perron was onder andere belangrijk voor de verschillende drukkerijen in de stad die boeken, kranten en tijdschriften drukten. In de jaren 90 ging de PTT over van het treinvervoer naar vrachtwagens, waardoor het laadperron niet meer gebruikt werd en in verval raakte.
Dit perron was vroeger een postperron van de PTT (hun post service is overgegaan in PostNL). In de jaren 80 werd de post in Deventer gescheiden van het passagiersvervoer en werd er een apart perron met een spoor voor gemaakt. Dit perron was onder andere belangrijk voor de verschillende drukkerijen in de stad die boeken, kranten en tijdschriften drukten. In de jaren 90 ging de PTT over van het treinvervoer naar vrachtwagens, waardoor het laadperron niet meer gebruikt werd en in verval raakte.
Dit perron was vroeger een postperron van de PTT (hun post service is overgegaan in PostNL). In de jaren 80 werd de post in Deventer gescheiden van het passagiersvervoer en werd er een apart perron met een spoor voor gemaakt. Dit perron was onder andere belangrijk voor de verschillende drukkerijen in de stad die boeken, kranten en tijdschriften drukten. In de jaren 90 ging de PTT over van het treinvervoer naar vrachtwagens, waardoor het laadperron niet meer gebruikt werd en in verval raakte.
Dit perron was vroeger een postperron van de PTT (hun post service is overgegaan in PostNL). In de jaren 80 werd de post in Deventer gescheiden van het passagiersvervoer en werd er een apart perron met een spoor voor gemaakt. Dit perron was onder andere belangrijk voor de verschillende drukkerijen in de stad die boeken, kranten en tijdschriften drukten. In de jaren 90 ging de PTT over van het treinvervoer naar vrachtwagens, waardoor het laadperron niet meer gebruikt werd en in verval raakte. Op foto 100.000 vervoer van rolcontainer.