Op de brug
Catharine Millerbrug
Britse Royal Engineers bouwden na de bevrijding in luttele maanden een nieuwe spoorbrug over de IJssel. Deze tijdelijke brug, een een gestandaardiseerde militaire noodbrug van het type Everall Sectional Truss Bridge, bleef dienst doen tot 1982. Ze kreeg de naam Catharine Millerbrug en werd al op 1 november 1945 in gebruik genomen. De noodzaak daarvoor was om zo snel mogelijk grote hoeveelheden Britse troepen vanuit Duitsland via Hoek van Holland terug naar Groot Brittannië te brengen.
Read MoreBritse Royal Engineers bouwden na de bevrijding in luttele maanden een nieuwe spoorbrug over de IJssel. Deze tijdelijke brug, een een gestandaardiseerde militaire noodbrug van het type Everall Sectional Truss Bridge, bleef dienst doen tot 1982. Ze kreeg de naam Catharine Millerbrug en werd al op 1 november 1945 in gebruik genomen. De noodzaak daarvoor was om zo snel mogelijk grote hoeveelheden Britse troepen vanuit Duitsland via Hoek van Holland terug naar Groot Brittannië te brengen.